sobota, 22 października 2016

A K C E P T A C J A S I E B I E




Codziennie patrzę w lustro i widzę paskudną mordę. W tych spodniach wyglądam jak grubas. Ehh, przecież ja jestem gruba. Dwa lata nie ważyłam się, ale jestem pewna, że mam nadwagę. A moje włosy? Totalna porażka. Ani długie, ani ładne. Jak ja tak się pokażę  ludziom? Przecież każdy mnie wyśmieje. Wiem co zrobię. Zostanę w domu, usiądę przed kompa i odpalę filmiki na youtube. Może nauczę się wykonywać perfekcyjnie makijaż. Jeszcze szybko przejrzę szybko działające diety, może uda mi się schudnąć.

O boże, ja już tyle ćwiczę i nie widać rezultatów. On zaczął później ode mnie a ma ciało jakby ćwiczył kilka lat. Znów jestem gorszy. Może kupię sobie jakieś super odżywki, po których urosnę.

             A K C E P T A C J A   S I E B I E

Wydaje mi się, że jest sporo ludzi, którzy przeżywali powyższe sytuacje. Jest końcówka 2016 roku, a w naszym świecie bardzo ceni się internet. On jest zasypany głupotami. Czasem zdarza się przeczytać jakąś mądrą treść. Górują filmiki, na których dziewczyny wyglądają perfekcyjnie. Idealnie proste brwi, idealna kreska, idealnie wykonturowana buźka. Zero zmarszczek, a o pryszczach nie wspomnę. Jednak co, gdy zobaczymy taką laskę na mieście. Na pewno niczym nie będzie się różnić od zwykłych kobiet. Jedynie może odznaczać się bujnym mejkapem. Dlaczego one tak się malują? Być może chcą być lepsze, chcą poprawić swoją samoocenę. Z tym się zgodzę, bo sama codziennie się maluję ale staram się robić to tak, by bez makijażu nie wyglądać jak inny człowiek. 
Nasze wady z czasem mogą stać się zaletami. Niektórzy mają małe oczy i im to nie odpowiada, a innym one strasznie się podobają. Tak samo jest z lokami i prostymi włosami, jak i blond i czarne. Jak to wszystko zacząć? Wypisz na kartce po jednej stronie swoje zalety, a po drugiej wady. Na pewno znajdziesz więcej zalet niż wad. Każdy jest wspaniałym człowiekiem, jednak nie każdy dostrzega w sobie te piękno.
Nie patrz na innych, a patrz na siebie. Co z tego, że Twój kolega dostał 5 z historii a Ty 2. Ty możesz być lepsza z angielskiego. Nie wychodzi Ci w szkole? Na świecie jest tysiąc innych spraw, w którym możesz być świetna. Zadam Ci kilka pytań. Czy każdy zawodowy piłkarz ma skończone studia? A chociaż maturę? Czy każda super modelka skończyła szkołę? A co z innymi gwiazdami?  Każdy ma swoją kategorię, wystarczy dostrzec to i działać! Mało jest czasu, a wiele do zrobienia.
Nie ma osób idealnych. Nie możemy porównywać siebie do innych. Nie ma takiej NATURALNEJ osoby, która nie ma na ciele ani jednej krostki, ani jednej blizny.
Kompleksy są rzeczą naturalną. Ja też je mam. Najważniejsze jest to, aby je przezwyciężać! Ja byłam gruba, nie mogłam patrzeć w lustro. Wzięłam się za siebie i zaczęłam racjonalnie i zdrowo się odżywiać. Ćwiczę już od 3 lat. Jednak ja jestem leniwa, gdyby nie to już pewnie mogłabym się pochwalić ślicznym ciałem. Od zawsze chciałam mieć piękny uśmiech. Kiedyś nie potrafiłam się śmiać bez zakrywania twarzy. Od kilku miesięcy noszę aparat i uśmiecham się bardzo często. Marzą mi się długie włosy, dlatego dbam o nie i widzę już wielkie zmiany. Kiedyś nosiłam doczepiane włosy aby się dowartościować. Już tego nie potrzebuję.
Wyjdź z cienia. Jeśli jesteś wstydliwa, zacznij mówić. Zabieraj głos jak najczęściej. Jeśli nie lubisz swojego ciała, stań przed lustrem w stroju i powiedz sobie 10 razy "Jestem piękna taka jaka jestem, bo jestem sobą. " Rozmawiaj z kimś. Nie trzymaj tego wszystkiego w sobie, bo to Cię tylko rani. A ja nie chcę widzieć już zranionych dusz, a uśmiechnięte piękne buźki. 



Spójrz w swoje problemy twarzą w twarz. Bądź szczera ze sobą. Jeśli coś Cię denerwuje- zwalcz to. Poczuj się piękna i szczęśliwa.
Odniosłaś porażkę? Nie płacz. Wstań. Otrząśnij się. Powiedz, że dasz radę. Nie dziś to jutro, nie jutro to za tydzień, ale zrobisz to. Kto jak nie Ty da radę? Zaakceptuj swoje wzloty i upadki.
Niska samoocena może doprowadzić do problemów, a te do różnorodnych nałogów czy depresji. Nie lepiej jest być szczęśliwym takim jakim się jest? Nie musisz się mocno malować by być piękną. Nie musisz pokazywać cycków do zdjęć by być docenioną. Uwierz mi, że faceci nie zwrócą na Ciebie uwagi, gdy będziesz je uwieczniała. Spojrzą na Ciebie jedynie Ci, którzy skaczą z kwiatka na kwiatek lub Ci co chcą tylko jedno. Nie musisz być chuda jak patyk by być kobietą! Jesteś grubsza ale nie gorsza. Zadbaj o siebie, a obiecuję, że poczujesz się lepiej. A co z chłopakami? Faceci nie muszą wyglądać jak model z wybiegu by podobać się dziewczyną. Nie muszą brać na klatę100 kg by być fajnym. 


Pokochaj siebie. Jesteś jedyna taka, a ty kolego jedyny taki. Zaakceptuj siebie.

2 komentarze:

  1. Bardzo dobrze napisane! Widzę, że mamy ten sam punkt widzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. punkt kulminacyjny akcepacji siedzi w głowie i od głowy nalezy zacząć http://www.barbarakrzeszewskahairstylist.pl/

    OdpowiedzUsuń